Dyson DC08 Telescope Animal Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC08 Telescope Animal Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Liesbeth Prins 25-01-2018

combiborstel Dyson DC 08

ik heb de Dyson DC 08 telescoop allergy gekocht in maart 2007 in combinatie met de combi borstel de stof zuiger is nog prima alleen de borstel ging na 9 jaar stuk het rubber/kunststof deel aan de binnenkant waar de borstel kantelt ging scheuren daarom verloor hij zijn zuigkracht een nieuwe borstel besteld bij Dyson van € 54,95 en het stofzuigen ging weer prima alleen na ca. 7 maanden was hij weer gescheurd toen heb ik een nieuwe borstel van Dyson ontvangen onder garantie en die ging na ca. 9 maanden weer scheuren, zojuist 25-01-2018 wederom een nieuwe ontvangen onder garantie en nu maar afwachten wat deze borstel gaat doen, de kwaliteit van dat rubber/kunststof in de kanteling van de borstel is naar mijn mening niet best, de stofzuiger zelf ben ik wel tevreden over. Deze gebruik ik ik naar volle tevredenheid al 11 jaar maar de zuigmond is een behoorlijk minpunt, dus als er mensen zijn die niet tevreden zijn over de zuigkracht kijk dan eens naar de kanteling van de borstel als dat gescheurd is verliest de stofzuiger zijn zuigkracht, ik hoop dat ik hier mede gebruikers van de Dyson combiborstel mee geholpen heb.

Pluspunten

• stfzuiger zelf

Minpunten

• Combiborstel rubber/kunststof kanteling

eurokiller 13-03-2013

Sinds juni 2007 in bezit.
Zuigt zeer slecht.
Altijd volgens instructie apparaat schoon gemaakt.
Kontakt gehad met Dyson,wat een teleurstelling.
Nooit geen Dyson meer.
Gaan weer terug naar Miele.

bloempje40 03-01-2013

Wij gebruiken de stofzuiger al jaren zonder ooit klachten te hebben. Na 6jaar moeten we voor het eerst de slang vervangen. Er zit een scheur in, maar zelfs met scheur zuigt de stofzuiger nog steeds heel goed. Heerlijk om nooit mee op stofzuigerzakken te hoeven kopen. De stofzuiger is duurder dan een gewone, maar dat prijsverschil hebben we ruimschoots terugverdient door het niet meer hoeven kopen van zakken.
Echt een aanrader.
Ps de filter was ik 1x per jaar.

hboth 15-11-2010

Wij hebben de oude paarse versie van de Dyson Animal. Het viel me op dat na een ongeveer een jaar de zuigkracht flink afnam, ondanks het reinigen van het filter en het uitkloppen van de 'behuizing'. Wij zijn nu in totaal ruim 5 jaar verder (net buiten de garantie helaas) en deze Dyson zuigt niet eens meer een nietje van de gladde vloer op. Ik vind dit erg jammer omdat het een kostbaar apparaat is geweest. We overwegen nu weer een stofzakstofzuiger te kopen in de hoop dat de zuigkracht constant blijft.

Mr Ollie 21-03-2008

Wij hebben ruim 7 jaar deze stofzuiger gehad en eigenlijk heeft hij alleen het eerste jaar naar tevredenheid gefunctioneerd. Daarna is het allemaal steeds minder geworden, ondanks regelmatig schoonmaken van het filter, de cycloon kanalen, de rasters in het centrale deel van de stofzuiger en de borstel in de zuigmond. Uiteindelijk hebben we ons bijna 20 jaar oude Siemans maar weer tevoorschijn gehaald (hadden we achter de hand gehouden voor het zware werk bij verbouwinkjes of klussen) en die bleek het gewoon veel beter te doen. Contact met de klantenservice boodt ook niet veel soelaas, veel verder dan het laten nakijken of de zuigbuis niet verstopt was of de filters wel schoon waren en vragen of de cycloonkanalen wel waren schoongemaakt kwam er ook niet uit.

In het gebruik was er, afgezien van de steeds verder teruglopende zuigkracht, nog wel het een en ander aan te merken. Het ding is erg lawaaiig, volgt slecht, wordt makkelijk omver getrokken en ziet er niet uit (hoewel dat natuurlijk persoonlijk is).

We hebben de Dyson naar de afvalverwerking gebracht en hebben gisteren een Miele 5000 Cat&Dog gekocht. Echt een verademing: compacter, heel veel stiller, handelbaarder en vooral veel beter zuigend. Hoewel nog maar moet blijken hoe lang dat zo blijft, zijn wij nu al blij met de Miele. Vooral ook omdat hij minder dan de helft kostte dan de vergelijkbare Dyson.

Hennie46 13-03-2008

Ik lees tot mijn verbazing dat een van de dyson gebruikers al verschillende onderdelen heeft moeten vervangen. Ik vraag mij dan af wat er met de ztofzuiger is gebeurd. Ik heb de mijne al 4 jaar, en gebruik hem meedere malen per dag, en tot op heden, nog niets kapot gehad. Wel wil ik even vermelden, dat ik de zuiger regelmatig uitblaas met een compressor, omdat zich erg veel stof verzameld in het ciclonen gedeelte.
Zo blijft de zuiger als nieuw.
Ik heb een siergrind vloer, en ben tot op heden zeer tevreden over de zuiger.
Mijn volgende stofzuiger wordt absoluut weer een dyson.

Gon 11-03-2008

Na wikken en wegen er een gekocht. (rond de 300 euro) Valt zo op het eerste gezicht zeker niet tegen, goed degelijk kunstof, logisch ontwerp (makkelijke reiniging reservoir), super zuigkracht. Alleen de vormgeving vind ik echt om op te schieten, daar had ik 'm haast niet door gekocht (al die nutteloze ribbeltjes en uitstulpingen en dan ook nog die verschrikkelijke paarse kleur..). Maar een stofzuiger heb je tenslotte niet voor het mooi. Ik wilde graag een frisser huis met minder stof. Hiervoor hadden we er een waarbij er iedere keer als je hem aanzette er een stofwolk uitkwam (Bosch), dus wat dat betreft al een hele verbetering. De prijs mag er wezen, maar dan heb je ook wat. Een nadeel vind ik ook het gewicht, maar met degelijke materialen ontkom je daar helaas niet aan (of je moet ECHT heel veel geld aan een stofzuiger uit willen geven..) Al met al zijn we erg blij met onze nieuwe aanwinst. Een aanrader.

Peter0202 22-02-2008

De dysons zijn absoluut ongeschikt voor natuurstenenvloeren en geven krassen omdat de zuigmond sterk schuurt. Slechts 1 minuut gebruikt. We hebben het apparaat direct terug naar de winkel gebracht. Daarnaast is het in toch wat onhandige stofzuiger met de telescoop buis. De stofzuiger produceert bovendien erg veel lawaai. Ik had na de recensies, die ik hier heb gelezen, niet verwacht dat dit apparaat zo kon tegenvallen.

Hebben nu een electrolux cyclonic gekocht voor veeeel minder geld. Deze zuigt veel beter, rolt soepel over de vloer en heeft zacht rubberen wielen etc. Een heel mooi en goed apparaat dat ook nog veel minder herrie produceert.

vergeer 04-11-2007

ik vind deze stofzuiger te duur voor wat hij aan kwaliteit biedt.
we hebben deze nu 3 jaar. de meeste onderdelen moeten worden vervangen.
voor een borstel is dat al gauw 65 euro.

Patricia Singels 23-08-2007

Geweldig wat een apparaat!
Ik heb een hond en een kat en haren verwijderen van stoelen en alles is nu binnen no time gedaan.

Ik heb hem pas een paar dagen, dus kan nog niks over de duurzaamheid zeggen,
Maar tot nu toe uitermate tevreden: doet wat het belooft.

Mr Billy 21-08-2007

3 maanden in bezit en werkt perfect, hebben namelijk 3 katten en het reservoir zit binnen een paar dagen al vol. Enige nadeel is dat hij veel herrie maakt.

Goed voorbeeld van de zuigkracht: afgelopen weekend mee genomen naar een vriend die een hond heeft hij had voor mijn komst zijn tapijt gestofzuigd met een normale stofzuiger, als je dan ziet wat er met die turbine head borstel nog uit het tapijt komt, echt ongelofelijk.

Eliane 22-07-2007

Ik heb een dyson 08 allergy sedert twee weken.
Maakt wel meer lawaai dan mijn vorige (silver queen)
Goede zuigkracht ,nadeel met het voetstuk kan ik nergens onder.
Heb mij nu een perketborstel besteld om het probleeem op te lossen.
Met de hulpstukken heb ik nog niet gewerkt dus kan ik er niet over oordelen .

Jannie de Wit 08-07-2007

Ik ben een Dyson bezitter van het eerste uur. 10 jaar geleden kocht ik een van de eersten. Omdat ik een hond heb, wordt er zeker drie keer per week gestofzuigd. Ik heb een grote woonkamer.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat wat ik alle jaren heb gehad. Vanmorgen heeft hij echter de geest gegeven en ben ik op zoek naar een nieuwe Dyson.

Joyce2006 27-05-2007

Ik heb de Dyson AnimalPro nu een paar weken in mijn bezit. Ik ben geschrokken van het vuil dat uit de kleden en de vaste vloerbedekking kwam. Ik dacht dat mijn huis redelijk schoon was, nu weet ik wel beter. De carkit heb ik er ook bij en dat is een zegen, want met 3 Drentsche Patrijs honden, heb je aardig wat hondenhaar, zowel in huis als in de auto. Ik heb op aanraden van een vriendin een reservefilter gekocht, want met 3 honden en dagelijks stofzuigen is dat geen overbodige luxe. Ik ben van plan mijn dochter een Dyson te geven, vanwege haar asthma en allergieën.

coby 6-05-2007 06-05-2007

Ik heb nu de Dyson parquet o8 2 weken en ik ben er tevreden ik heb een hond (beagle) en hij verhaard momenteel best erg en met deze stofzuiger heb je zo alles schoon en neem hem ook mee naar boven ondanks dat ik boven ook en philips stofzuiger heb vindt ik de dyson veel beter stofzuigen Ik heb ook nog gratis assecoires erbij gekregen en heb de car kit gekocht super gewoon ik hoop dat hij het blijft doen een aantal jaren als ik dan nog zo tevreden ben dan koop ik toch weer een dyson.

LL te D 05-03-2007

Ik vind het een supergoede stofzuiger. Heb je net de stofopvangbak geleegd en je wilt niet weten hoeveel stof er binnen de korste keren weer in de bak zit. Voor zuigen krijgt hij dus echt een 10. Er zitten wel een paar kleine nadeeltjes (maar die neem ik graag op de koop toe): als je alleen het handborsteltje gebruikt, moet je die rechtstreeks op de slang zetten. Bij andere stofzuigers zit daar een hard kunststof handvat aan en dan heb je net iets meer stevigheid en kun je iets meer kracht zetten. En de slang wil inderdaad (zoals ik voor de aanschaf al in de reviews las) wel eens dubbel slaan. Je moet dus iets vaker kijken of hij wel goed ligt. Voor de rest vind ik het een verademing in vergelijking met mijn oude Mieles. Geen vieze, muffe geuren meer, hij zuigt echt als een idioot. En ook las ik in de reviews dat mensen de stang grof vinden. Dat vind ik helemaal niet, ik kan met gemak onder de bank zuigen. Oftewel... het is een toppertje.

tasha0207 29-12-2006

Na jaren met een Miele Cat en Dog het gevecht tegen de honden- en kattenharen
tevergeefs te zijn aangegaan heb ik de laatste 6 maanden eindelijk het gevecht
gewonnen met de Dyson DC08 animal pro.
Eindelijk een stofzuiger met zulk een zuigkracht dat de katten- en hondenharen
daadwerkelijk snel en gemakkelijk opzuigt.
Op het forum liet een gebruiker van de Dyson weten dat de losbengelende
hulpstukken aan de slang behoorlijk irriteren. Een tip: lees eens de
gebruiksaanwijzing. Hierin staat duidelijk dat je de hulpstukken tijdens het
stofzuigen niet aan de slang dient laten te bengelen maar op de slede klikt
zodat je de hulpstukken bij de hand hebt. Indien je de stofzuiger opbergt kun
je de hulpstukken aan de slang klikken zodat je de zuigmond op de sledeklikt.
Veel gebruikers beginnen met stofgzuigen zonder eerst de gebruiksaanwijzing
goed door te lezen. En dan vinden ze het gek dat de stofzuiger niet aan hun
verwachtingen voldoet.

Annapo 09-12-2006

Ik wil nooooooit weer een dyson. Oke, de zuigkracht is echt goed. Maar wat een
lomp, onhandig ding.
De flexibele buis is alles behalve flexibel. Tijdens het stofzuigen heb ik
constant ruzie met de weerstand die die buis biedt. Wil je bijvoorbeeld je
trap stofzuigen met alleen de flexibele buis en een hulpstuk (dus geen stang
ertussen) blijkt dat helemaal een opgave. Je moet het hulpstukje steeds draaien
omdat anders de flex buis dubbel gaat of je het stofzuigen onmogelijk maakt.
Verder kun je de kleine hulpstukken niet vastklikken. Je schuift ze er alleen
maar aan. Bij het stofzuigen van de bank (kattenharen...) moet je dat
hulpstukje steeds vasthouden EN aandrukken anders schiet het van de buis af:
een onmogelijke taak als daarbij ook die 'fijne' flexbuis moeilijk doet. Ik
zie tegenwoordig echt tegen het stofzuigen aan. Geef mij maar mijn oude
vertrouwde miele!!

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, behalve dat de (toch wel
handige) zuigmond voor de vloerbedekking het heeft begeven......

Mrs. ikkuh 05-12-2006

ik heb de dyson animal pro een paar dagen in bezit, maar ik heb de laatste
maand niet zoveel gestofzogen als de laatste paar dagen!!!wat een pret!

hij ziet er gaaf uit en je voelt qua gewicht dat je tenminste een stofzuiger in
de hand hebt. een fatsoenlijk, degelijk apparaat.

OK, hij maakt misschien iets meer lawaai dan een ander exemplaar maar dat neem
ik voor lief!

( ik dacht echt dat ik het schoon had in huis....NOT!!! )

zelfs het fijnste stof weet ie te vinden, en verdwijnt niet in de motor, maar
echt in de opvangbak.

en dan hebben we het nog iet eens over de garantie!!!
op de kast 2 jaar,
en levenslang op de motor en de filters.
en mócht ie het begeven dan wordt ie nog thuis opgehaald ook!!!
en ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat ze als ie bij goed gebruik
kapot gaat zelfs een nieuwe thuissturen! geweldig toch???

troje 01-07-2006

Prima stofzuiger! We hebben de meest uitgebreide versie gekocht, inclusief de
kleine turbine head. Deze gebruik je eigenlijk nooit, behalve in moeilijke
ruimtes zoals onder je bed. Verder is het erg schrikken om te zien hoeveel stof
je in werkelijkheid opzuigt. Aanrader!

Michel Boerman 19-06-2006

We hebben deze Dyson nu ongeveer 2 maanden en zijn verbijsterd over zijn
zuigkracht. Dit valt namelijk zeer tegen. Hier voor hadden we oon Philips (ook
zonder zak) maar die zoog veel beter (is van de trap gevallen vandaar dat we
een dyson kochten) nu net toch maar weer een philips besteld.

Deze is toch echt veel beter dan de dyson.

EdjeZ74 03-01-2006

We hebben hem nu ongeveer 2 maanden en ben er nog steeds happy mee. Zuigt er
goed en het legen van het reservoir stelt inderdaad niets voor. Ik doe het wel
buiten in de kliko.
Klein nadeel is de slang: deze knikt vrij snel dubbel als je er aan trekt en de
krul net de verkeerde kant in gaat , ajbwib.

Erich Bemelen 17-11-2005

Een geweldig apparaat. Hij blijft maar zuigen. Inclusief handige hulpstukken
welke zeer eenvoudig te wisselen zijn. Enige nadeel is dat hij inderdaad
zoals al eerder is opgemerkt is het geluid wat de stofzuiger produceerd. Op de
turbomond zit aan de zijkant een handig klepje wat de borstel al dan niet
activeerd. Een echte topper. Zoek wel even op internet naar de goedkoopste
aanbieding. Dit kan je meer dan 120 euro schelen in aanschaf!!!!

p12 09-11-2005

Een grote tegenvaller vind ik de zuigmond. Je kunt niet met een knop switchen
tussen zuigen op harde vloer en op vloerbedekking. Aangezien ik matjes in mijn
keuken en hal heb liggen is dat niet handig. Voor harde vloeren moet je dus een
andere zuigmond erop zetten. Daarnaast duw je met de zuigmond met borstel voor
harde vloeren alleen iets voor je uit omdat de borstel aaneengesloten is zonder
opening in het midden. Dit was genoeg reden voor mij om de zo dure stofzuiger
te ruilen voor een andere die veel goedkoper is, wel de voordelen heeft zoals
een extra turbomond, perfekt om haren mee uit de vloerbedekking te halen, en
ook een super standaard zuigmond heeft die je kunt switchen en bovendien ook zo
goed is vormgegeven dat ie perfekt de hoekjes meeneemt.

MP1969 07-11-2005

Net een paar dagen in bezit maar een top apparaat, lang over gedaan om een
besluit te nemen. Heb hem al een keer geleegd(verhuizing) Heel simpel en
makkelijk Met een beetje overleg doen dan valt het reuze mee met het stof.
Het reservaar zat helemaal vol en hij bleef maar zuigen een topper.